piątek, 9 stycznia 2015

21 treningów z Sylwią Wiesenberg

Po raz pierwszy o Sylwii Wiesenberg przeczytałam na jakimś przypadkowym blogu. Autorka zachwalała jej trening więc postanowiłam zobaczyć co to takiego. Poszukałam czegoś w necie i na ekranie zobaczyłam zgrabną kobietkę w dość kiczowatym wydaniu. Nie podobała mi się sceneria, jej angielski ani ćwiczenia. Wyłączyłam film i nigdy nie wypróbowałam jej treningu. Czas mijał, Chodakowska podbijała serca polek, ja wylewałam poty z zachodnimi trenerami z Beachbody, aż któregoś dnia na Facebooku mignęła mi znów postać Sylwii. Od słowa do słowa, od linku do linku natrafiłam na bloga Ani (klik), która jest obecnie jedyną przedstawicielka w Polsce metody Sylwii czyli Tonique. Historia, którą opisuje Ania jest niezwykle poruszająca, a sama autorka może pochwalić się nienaganną sylwetką - bardzo zbliżoną do jej mentorki Sylwii. Zaczęłam więc zbierać informacje, czytać wywiady, oglądać filmiki i chociaż w planach miałam zupełnie co innego to postanowiłam przejść 21 treningów Tonique. Dziś dzielę się z wami informacjami jakie udało mi się znaleźć. 




KILKA SŁÓW O SYLWII WIESENBERG
Sylwia z urodzenia jest polką, a swoje najmłodsze lata spędziła w Warszawie. Dopiero mając 17 lat wyjechała na studia do Australii. Nie studiowała tam sportu, ale komunikację i italianistykę. I tym się zajmowała przez dłuższy czas. Ciężko pracując w branży finansowej trafiła do Nowege Jorku. I właśnie tam postanowiła porzucić pracę korporacyjną i skupić się na swojej największej pasji - fitnessie. Jako mama dwójki dzieci (Aleksander oraz Zofia) szczególną uwagę poświęciła młodym kobietom powracającym do formy po ciąży. Przez pierwsze 4 lata prowadziła zajęcia zupełnie za darmo - chcąc dopracować swoją technikę do perfekcji. Udało się jej opracować metodę Tonique, która uzyskała bardzo dużą popularność w Stanach Zjednoczonych. Najpierw podbiła serca amerykanek, a teraz pojawia się o niej coraz więcej informacji w polskiej prasie. Nie będę was zasypywała wszystkimi informacjami, gdyż wywiadów i opisów jej osoby jest wiele. Z tego jak się prezentuje wydaje się miłą, sympatyczną i szczerą osobą. Po więcej informacji odsyłam do jej oficjalnej strony (klik).

METODA TONIQE
Metoda Tonique to lata doświadczeń, ciągłej praktyki i własnych poszukiwań Sylwii. Autorka bardzo często podkreśla, iż nie są to same ćwiczenia, ale styl życia. Dlatego duży nacisk kładzie też na promowanie zdrowej, "czystej" diety oraz na rozwój osobisty. Oczywiście nie ma co kłamać - ćwiczenia są tematem wiodącym i to one budzą największe zainteresowanie. Sama metoda treningowa opiera się na wielokrotnych powtórzeniach ze stopniowaniem trudności. Treningi składają się z takiej kombinacji ruchów, aby angażować do pracy każdy pojedynczy mięsień jak i grupy mięśniowe. Długie serie ćwiczeń sprawiają, że wychodzimy ze swojej strefy komfortu czując niekiedy pieczenie w mięśniach. Sylwia uważa, iż jest to najlepszy sposób na uzyskanie wyrzeźbionej, kobiecej sylwetki. 

FILMY TRENINGOWE
Przyznam się szczerze, że gdy zaczęłam czytać i szukać filmów to się trochę w tym pogubiłam. Bowiem oprócz filmów DVD jest dostępnych sporo nagrań z telewizji czy urywków treningów. Do tego Sylwia ma koncie już naprawdę pokaźną kolekcję płyt. Po dokładny opis odsyłam do Ani (klik), która opisała wszystkie płyty dość szczegółowo. Moje największe zainteresowanie wzbudziły następujące płyty i na nich postanowiłam się na początku skupić:
Tonique Premier (klik)
Born to Move (Ćwicz by żyć) (klik)
Energy Mat (klik)
Niestety, ale ich zdobycie nie jest takie łatwe. Co prawda można je zakupić na stronie Sylwii, ale waluta oraz całkowity koszt trochę odstrasza. Podobno są jeszcze dostępne w Empiku (dwie ostatnie), ale na chwilę obecną prowadzę poszukiwania. Swoją przygodę z Tonique planuję rozpocząć pod koniec stycznia'15 więc mam jeszcze trochę czasu.

Znasz te treningi? Próbowałaś? Podziel się swoją opinią!


5 komentarzy:

  1. Widziałam kiedyś z nią wywiad i muszę przyznać, że całkiem sympatyczna babeczka :) Miła i uśmiechnięta. Treningu nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo wyczerpująco sposób opisałam Tonique Fitness jakiś czas temu na moim blogu, wszystko po kolei, zapraszam! http://healthylifeconnoisseur.blogspot.com/2015/01/tonique-fitness-jak-zaczac-i-na-czym.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ćwiczylam i ppolecam u mnie też.był.post na jej temat. Jest w popularnych, więc możesz zobaczyć :)
    Pozdrawiam,
    Fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń