niedziela, 28 grudnia 2014

21 Day Fix

Ciężko być osobą, która ma 10 000 pomysłów na minutę. A większość z nich dotyczy sportu i diety. Uwielbiam czytać, oglądać, testować coraz to nowe programy. Niestety rzadko kiedy udaje mi się z nimi wytrzymać do końca. W sumie to na palcach jednej ręki mogę powiedzieć ile udało mi się skończyć ( jeden ). Ręki by mi jednak zabrakło gdybym chciała pokazać ile miałam już podejść. Dlatego postanowiłam, że rok 2015 będzie rokiem ukończonych treningów. Ogromnym zainteresowaniem i moją uwagę pochłania firma Beachbody. Kto ich nie zna szybciutko teraz Googluje, bo warci są poświęcenia tych kilkunastu / kilkudziesięciu minut przed komputerem. Najchętniej wypróbowałabym wszystkie treningi, suplementy diety jakie reklamują. No, ale nie starczy mi na to czasu… i pieniędzy.


Na pierwszy rzut postanowiłam zabrać się za program krótki – zarówno pod względem całościowym (ilość dni) jak i dziennym (czas w ciągu dnia). Mój wybór padł na 21DayFix.
Jak sama nazwa wskazuje 21Fix trwa 21 dni. W tym czasie trenerka (Autumn Calabrese) obiecuje zrzucenie kilku zbędnych kilogramów i ujędrnienie ciała za pomocą 30-minutowych, codziennych ćwiczeń. Tak jak w większości programów Beachbody, w skład programu wchodzi także Przewodnik Żywienia. Wszystko jest już u mnie zebrane. Wystarczy tylko zabrać się czytanie i solidne (!!!) przygotowanie do ćwiczeń. 
Poniżej przetłumaczyłam informacje, które udało mi się zdobyć na temat tego programu. Mam nadzieję, że zachęci to niektórych do wypróbowania. 


INFORMACJE PODSTAWOWE
Utrata wagi nie musi być trudna. Prawdę mówiąc, jest bardzo łatwa jeśli robisz to poprawnie. Musisz jedynie regularnie ćwiczyć oraz zmienić dietę na pełną w pyszne, zdrowe jedzenie. Najważniejsze jest rozpoznanie co jest TYM zdrowym jedzeniem i ile powinniśmy jego spożywać. Proponowane przez 21DayFix żywienie składa się z 40% węglowodanów, 30% białka i 30% tłuszczów. Są to proporcje idealne do utraty wagi oraz do utrzymania energii niezbędnej do treningów. Głównym zadaniem programu jest nauczanie zdrowych nawyków na stałe, dlatego 21DayFix nie jest tylko na 21 dni, ale na całe życie.
Wraz z płytami treningowymi dostaje się 7 pojemniczków, które mają służyć do transportowania jedzenia oraz porcjowania. Nie trzeba więc mierzyć kuchenną wagą. Ich wielkość określa bowiem ile dziennie możemy spożyć danego składnika. Pojemniczki różnią się bowiem od siebie nie tylko kolorem, ale także wielkością. Stąd też:
Zielony – warzywa (15x15x15cm)* –  1 szklanka
Fioletowy – owoce (12x12x12cm)* – 1 szklanka
Czerwony – białko (12x12x12cm)* – 2/3 szklanki
Żółty – węglowodany (10x10x10cm)* – 1/2 szklanki
Niebieski – Zdrowe tłuszcze oraz ser (7x7x7cm)* – 1/4 szklanki
Pomarańczowe – orzechy, nasiona, oleje (5x5cm)* – 2 łyżeczki
*wielkość pojemniczków określiłam na podstawie zdjęć z Internetu 


PLAN ŻYWIENIOWY
1. Oblicz swój poziom kaloryczności
TWOJA WAGA (w lb) x 11= PODSTAWA KALORYCZNA
PODSTAWA KALORYCZNA +400= ZAPOTRZEBOWANIE CAŁKOWITE
ZAPOTRZEBOWANIE CAŁKOWITE – 750= CEL
Jeśli zapotrzebowanie jest poniżej 1200 kcal to zaokrąglij do tej liczby, a jeśli jest powyżej 2300 to obniż do tej górnej granicy.
2. Sprawdź ile, jakich pojemników dziennie potrzebujesz

PLANY TRENINGOWE
Do wyboru mamy dwa plany: Classic oraz Double (dla osób szukających większych wyzwań zmiana następuje w trzecim tygodniu - 15 dzień)



PRZYRZĄDY DO ĆWICZEŃ

Hantle lekkie 1-3 kg (kobiety)
Hantle ciężkie 3-4 kg (kobiety)
Mata do fitnessu
Mata do Yogi
W moim przypadku wyszło 1100kcal, co mogę zaokrąglić do 1200. Mimo wszystko uważam, że to za mało. Poniżej 1500kcal nie schodzę. System z pojemniczkami jednak mi się podoba i spróbuję przez 21 go stosować. Ich ilość wygląda następująco: 3 szklanki warzyw, 2 szklanki owoców, 2 i 2/3 szklanki protein, 1 szklanka węglowodanów, 1/4 szklanki zdrowych tłuszczy oraz 2 łyżeczki nasion i orzechów. Przyznam się, że nie lubię już wyliczania i obsesyjnego kontrolowania tego co jem - stawiam na czystą dietę.
A Ty co sądzisz o tym programie? Znasz? Spróbujesz?

1 komentarz: